• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Ermitaberri Ikastetxe Publikoa

Ermitaberri Ikastetxe Publikoa

Ermitaberri Ikastetxe Publikoa Burlatan euskarazko irakaskuntza dohainik eskaintzen duen eskola bakarra da.

  • Ermitaberri
    • Informazio orokorra
      • Eskola egutegia 2024/2025
      • Ordutegia 2024/2025
      • Ermitaberriko Araudia
      • Praktika egokien bilduma
      • Ohiko galderak
      • Non gaude
    • Hezkuntza ardatzak
      • Ikastetxeko Hezkuntza Proiektua
      • Etxerako lanen dekalogoa
      • Doakotasun Programa
    • Zerbitzuak
      • Jantokia
      • Kontziliazio zerbitzua
    • Ekintza osagarriak
    • Eskola Kontseilua
      • Kideak
  • Familiak
    • Guraso Elkartea
    • EDUCA
      • EDUCAn sartzeko jarraibideak
      • Kalifikazioen argitaratze datak 2024/2025
    • Futbol eskola
    • Padres formados, hijos educados
    • www.era.eus
  • Proiektuak
    • Hezkidetza Identitate Plana
    • Euskara sustatzeko
      • Bertsolaritza Irakaskuntzan
    • Ingelesa sustatzeko
    • Haur Hezkuntza
      • Ate Irekiak
      • Psikomotrizitatea 3 urtetan
    • Musika
      • Musika Kontzertuak
        • Kontzertua 2013
        • Kontzertua 2014
        • Kontzertua 2016
        • Kontzertua 2018
          • Argazkiak
      • Musika proiektuak
        • “Munduko Dantzak” proiektua
          • Haka
          • Sirtaki (Zorba)
          • Txapeloaz
          • Toma faltsuak
          • Argazkiak
        • Danborrada
        • Flashmob Ole-Olentzero
        • «Haurrak» – Xaloa Telebista
      • Gelara eta etxera, musika lagun
      • Ole-Olentzero bideoklipa
      • Ene Kantak Ermitaberrin
    • Ermitaberri Osasuntsu
  • Blogak
    • Hezkidetza
    • HH 1. maila
    • HH 2. maila
    • HH 3. maila
    • LH 1. maila
    • LH 2. maila
    • LH 3. maila
    • LH 4. maila
    • LH 5. maila
    • LH 6. maila
    • Musika
    • Ingelesa
    • Gorputz Hezkuntza
    • Guraso Elkartea
  • Matrikulazioa
  • Berriak
  • Harremana
  • Bilatzailea
  • Euskara
    • Español

Aireztapen protokoloa Covid-19

2021-01-22 por Ermitaberri Ikastetxe Publikoa

Sarrera

Espazioen aireztapena, ikerketa guztiek adierazten duten bezala, babes neurri garrantzitsuena da Covid-19rekin kutsatzeko arriskua murrizteko. Aerosolak, kutsatzeko bide nagusia direla argi geratu da. Hau azaltzeko, bi txosten ofizial aintzat hartu ditugu, bertan oso argi adierazten baita aireztapenaren garrantzia. Honez gain, infografia argi bat eta José Luis Jiménez zientzilariaren 5 minutuko bideoa adibide gisa hartu ditugu.

Zientzia eta Berrikuntza Ministeritzaren txostena

CSIC-en txostena

Geletan kutsatzea - Infografia

José Luis Jiménez zientzilariaren azalpena

Horrela, Ermitaberrin Aireztapen Plana helburu argi batekin osatu dugu: gelan airearen kalitatea bermatzeaz gain, argi, tenperatura eta zarata baldintza egokiak bilatu nahi ditugu, lau ardatz hauen arteko oreka ahal den hobekien mantentzeko. Negua ahal den erosoen pasatu nahi dugu, segurtasuna bermatuz.

CSICek 2020ko azaroaren 3an argitaratu zuen “ikasgeletako aireztapenerako gida” ren aholkuei jarraituz, CO2 neurgailu bat erosi genuen. Izan ere, izakiok botatzen dugun CO2-a adierazgarria da gure inguruan izan dezakegun Covid-19ren karga birala kalkulatu ahal izateko.

2020ko azaroa geroztik, eskolako espazio gehienetan neurketak egin ditugu, leiho eta ateak modu desberdinetan irekiz, baita eguraldi baldintza ezberdinetan, konparaketak egin ahal izateko.

Aireztapenaren aldeko irizpide nagusiak

  • Arrisku gutxieneko lekua kanpoan dago. Arrisku gehiena, aldiz, gela itxi batean izango dugu.
  • Zero arriskua ez dago. Aireztapena zenbat eta hobea izan, orduan eta txikiagoa da kutsatzeko arriskua.
  • Aireztapena gure babes neurri nagusia izango da. Gainontzeko neurriak, hala nola musukoak, distantzia eta higienea, oraindik ere beharrezkoak dira aireztapen neurriaren osagarri gisa. Aireztapen egokirik gabe, musukoak, distantziak eta higieneak ez dute eragin handirik izango kutsatzeko arriskua murrizteko.
  • Kutsatzeko arriskua murrizteko, aireztapena aretoaren bolumenaren, pertsona  kopuruaren eta adinaren, egindako jardueraren, inguruan dauden kasuen intzidentziaren eta hartu nahi den arriskuaren araberakoa da.
  • Horrez gain, kanpoan dabilen haizea eta gelaren orientazioak garrantzia handia dute aireztapenean. Eguraldiak aireztapena egiteko modua erabat baldintzatuko digu, eta hau egunetik egunera aldatu egin daiteke haizearen, hotzaren, eguzkiaren edo euriaren arabera.

CO2 neurketen ondorioak

Aireztatzeko konfigurazio minimoa

  • Aireztapen gurutzatua ezinbestekoa dela ikusi dugu. Hau da, atea beti irekita, leiho bat irekita eta gainontzeko leihoak oszilobatiente moduan irekita izatea gure konfigurazio minimoa da.
  • Haize ahuleko egunetan edo orduetan (normalean goizaren hasieran haizea bare-bare dago), konfigurazio hau ezinbestekoa da aire kalitate arrunta mantendu ahal izateko.
  • Saio bakoitzaren bukaeran aireztatze orokor bat egitea gomendatzen dugu, leihoak eta atea erabat irekiz. 2-3 minuturekin nahikoa da. Errekreoan berdin, ez da ordu erdi batez gela irekita edukitzea behar, minutu gutxi batzurekin airea berrituko baitugu. Errekreoan, aireztatze honen ondoren, leihoak itxi ditzakegu, beroa gordetzeko eta, ikasleak gelara berriz igotzean, leihoak berriz ireki.
  • Konfigurazio minimo hau goiz osoan zehar mantenduko dugu. Etengabeko aireztatzea ezinbestekoa da.

Eguraldiaren araberako zehaztapenak

  • Egun haizetsuetan, korronte gehiegi somatzen badugu, leihoa erabat ireki ordez oszilobatiente moduan ireki daiteke. Atea, beti ere, irekita izango dugu.
  • Egun oso hotz eta haizetsuetan, leihoa guztiz irekita mantendu ezin badugu, aireztatze orokorra maizago egin beharko dugu (saio erdian eta bukaeran leihoak bizpahiru minutuz erabat ireki). Atea beti irekita mantenduko dugu, eta oszilobatienteekin jokatu.

  • Goizeko 9:00etan, berotasuna mantentzeko, ez da komeni gela aireztatzea, gau osoa pasatu ondoren ez baitago birus kargarik. Horren ordez, aireztapen arruntarekin hasiko gara (leiho 1 + atea + oszilobatienteak), beti ere ikasleak gelara igotzen diren momentutik aurrera.
  • Ikasleei arropa gehiago janzteko gomendioa luzatzen diegu. Barruko kamiseta termikoa ekartzea komenigarria da, batez ere 2. eta 3. zikloetan, eserita denbora asko pasatzen dute eta.

Gelaz gelako zehaztapenak

Ikasgela arrunt guztiez gain, eskolako espazio desberdinek banan-banako aireztapena behar dute, gela bakoitzaren tamaina, egitura eta kokapenaren arabera beti ere.

Psikomotrizitate gela

  • Bi ateak irekita izango ditugu, eta ahal diren leiho guztiak irekita ere.
  • Gela honetan hotza ez da arazo, lagungarri baizik, haurren mugimendua handia delako.

Informatika gela

  • Gela honetan ahal dugun guztia irekiko dugu: kanpora ematen duen leihoa, pasabiderako leihoa eta atea.

Areto Nagusia

  • Gela honetan Musika eta, euria egiten duen kasu batzuetan, Gorputz Hezkuntza ematen dugu. Bi kasuetan aire kutsatua erraz aski pilatu daiteke, ekintza mugituak direlako.
  • Musikako kasuan, ateak itxita izango ditugu, baina leihoak kasu horretan irekita egongo dira, bai atzekoak bai patio txikira ematen duten bi leiho handiak.
  • Gorputz Hezkuntzan leihoez gain, ateak irekita izango ditugu, ariketak oztopatzen ez dituzten bitartean. Euriak gogor jotzen badu (eta, ondorioz, leihoak pixkat itxi beharrean baldin bagaude), ateak irekita egongo dira.
  • Gela hau bilera txikiak egiteko erabiltzen bada, korrontea sortzen duen konfigurazioa erabiliko dugu (atzeko eta aurreko leiho bat ireki, atea + leiho bat, etab.). Aireztatzea pertsona kopuruaren arabera indartu beharko da, leiho gehiago edo/eta ateak irekiz.

Gorputz Heziketa gela

  • Bi ateak irekita izango ditugu eta, horrekin batera, leiho guztiak ere irekita.

Primary Sidebar

Bilatu

Hizkuntza

  • Euskara
  • Español

Kategoriak

  • Berriak (237)
  • Ekintza osagarriak (17)
  • Elkartasun proiektua (5)
  • Ermitaberri Osasuntsu (7)
  • Euskara sustatzeko proiektua (3)
  • Haur Hezkuntzako proiektua (1)
  • Hezkidetza proiektua (15)
  • Ingelesa sustatzeko proiektua (5)
  • Jardunaldi aldaketa (10)
  • Matrikula (24)
  • Musika (26)
  • Ospakizunak (58)
  • Proiektuak (37)
  • Udalekuak (6)
  • Zerbitzuak (5)

Etiketak

Agate Deuna Bideoklipak Blas Deuna Covid19 Diru laguntzak Egutegia Emakumearen Eguna Ene Kantak Euskaraldia Garraioa Haur Hezkuntza Hezkidetza Hitzaldiak Inauteriak Jardunaldi Jarraitua Kontzertuak Mari Domingi Olentzero Onartze prozesua Ordutegia

Azken berriak

  • Behin-betiko onartuen zerrenda 2025/2026
  • Onartze prozesua 2025/2026 – Baremoa
  • Onartze prozesua 2025/2026 – Araudia
  • Onartze prozesua 2025/2026 – Dokumentazioa
  • Onartze prozesua 2025/2026 – Epeak
  • Ermitaberriko Inauteriak 2025: Burlatako Martingalaren egitaraua

Hilabetez hilabete

  • 2025(e)ko maiatza (1)
  • 2025(e)ko martxoa (4)
  • 2025(e)ko otsaila (3)
  • 2025(e)ko urtarrila (1)
  • 2024(e)ko iraila (3)
  • 2024(e)ko ekaina (6)
  • 2024(e)ko maiatza (1)
  • 2024(e)ko apirila (3)
  • 2024(e)ko martxoa (3)
  • 2024(e)ko otsaila (4)
  • 2024(e)ko urtarrila (10)
  • 2023(e)ko abendua (3)
  • 2023(e)ko azaroa (2)
  • 2023(e)ko urria (2)
  • 2023(e)ko iraila (3)
  • 2023(e)ko ekaina (3)
  • 2023(e)ko martxoa (1)
  • 2023(e)ko otsaila (4)
  • 2023(e)ko urtarrila (2)
  • 2022(e)ko abendua (4)
  • 2022(e)ko azaroa (1)
  • 2022(e)ko iraila (8)
  • 2022(e)ko ekaina (1)
  • 2022(e)ko maiatza (1)
  • 2022(e)ko apirila (1)
  • 2022(e)ko martxoa (1)
  • 2022(e)ko otsaila (5)
  • 2022(e)ko urtarrila (3)
  • 2021(e)ko abendua (1)
  • 2021(e)ko azaroa (3)
  • 2021(e)ko urria (3)
  • 2021(e)ko iraila (1)
  • 2021(e)ko ekaina (2)
  • 2021(e)ko maiatza (1)
  • 2021(e)ko apirila (1)
  • 2021(e)ko martxoa (1)
  • 2021(e)ko otsaila (3)
  • 2021(e)ko urtarrila (1)
  • 2020(e)ko abendua (5)
  • 2020(e)ko azaroa (1)
  • 2020(e)ko urria (1)
  • 2020(e)ko iraila (5)
  • 2020(e)ko abuztua (2)
  • 2020(e)ko ekaina (2)
  • 2020(e)ko apirila (2)
  • 2020(e)ko martxoa (2)
  • 2020(e)ko otsaila (5)
  • 2019(e)ko abendua (3)
  • 2019(e)ko azaroa (6)
  • 2019(e)ko urria (4)
  • 2019(e)ko iraila (4)
  • 2019(e)ko maiatza (3)
  • 2019(e)ko apirila (3)
  • 2019(e)ko martxoa (5)
  • 2019(e)ko otsaila (4)
  • 2019(e)ko urtarrila (4)
  • 2018(e)ko abendua (4)
  • 2018(e)ko azaroa (10)
  • 2018(e)ko urria (4)
  • 2018(e)ko iraila (2)
  • 2018(e)ko ekaina (7)
  • 2018(e)ko maiatza (9)
  • 2018(e)ko apirila (2)
  • 2018(e)ko martxoa (1)
  • 2018(e)ko urtarrila (1)
  • 2017(e)ko abendua (2)
  • 2017(e)ko azaroa (3)
  • 2017(e)ko iraila (3)
  • 2017(e)ko ekaina (6)
  • 2017(e)ko apirila (4)
  • 2017(e)ko otsaila (1)
  • 2017(e)ko urtarrila (1)
  • 2016(e)ko abendua (2)
  • 2016(e)ko azaroa (2)
  • 2015(e)ko abendua (1)

Footer

Ermitaberri Ikastetxe Publikoa

  • Helbidea: Ermita kalea, 18 – 31600 (Burlata)
  • Telefono orokorra: 948 13 66 68
  • Telefono Jantokia: 948 13 05 54
  • Email: cpermita@educacion.navarra.es

  • Gurekin harremanetan jartzeko
  • Webguneko mapa
  • Guraso Elkartea
  • Hezkuntza Departamentua
  • Burlatako Udala
  • Askatasuna Institutua

Copyright © 2025 · Kreativ Pro para Genesis Framework · WordPress · Log in